Papa Benedikti XVI: Mesha tradicionale latine mbetet madhështore dhe e shenjtë

                                                        
                                                           LETËR E SHENJTËRISË SË TIJ

BENEDIKTIT XVI

DREJTUAR IPESHKVINJVE ME RASTIN E BOTIMIT

TË LETRËS APOSTOLIKE "MOTU PROPRIO DATA"

SUMMORUM PONTIFICUM

MBI PËRDORIMIN E LITURGJISË ROMAKE

PËRPARA REFORMËS SË VITIT 1970.

 

 

Të dashur vëllezërit e mi Ipeshkvinj,

Me shumë besim dhe shpresë, po ju dërgoj si Barinj tekstin e një Letre të re Apostolike "Motu Proprio" për përdorimin e liturgjisë Romake para reformës së vitit 1970. Dokumenti është fryt i reflektimit të gjatë, konsultimeve të shumta dhe lutjeve. 

Raportet e lajmeve dhe gjykimet e bëra pa informacion të mjaftueshëm nuk kanë shakktuar pak konfuzion. Ka pasur reagime shumë të ndryshme, duke filluar nga pranimi i gëzimit deri te kundërshtimi i ashpër për një plan përmbajtja e të cilit ishte në të vërtetë i panjohur.

Ky dokument u kundërshtua drejtpërdrejt për shkak të dy shqetësimeve të cilat unë do të doja t'i drejtoja disi më afër në këtë letër.

Në radhë të parë, ekziston frika se dokumenti heq nga autoriteti i Konçilit të Dytë të Vatikanit një nga vendimet thelbësore të cilit - reforma liturgjike - po vihet në dyshim. Kjo frikë është e pabazuar. Në lidhje me këtë, së pari duhet të thuhet se Meshari i botuar nga Pali VI dhe më pas ribotimi në dy botime të mëvonshme nga Gjon Pali II, padyshim që është dhe vazhdon të jetë Forma e zakonshme - ordinaria Forma - e Liturgjisë Eukaristike. Versioni i fundit i Mësharit romak [Missale Romanum] përpara Konçilit, i cili u botua me autorizimin e Papës Gjon XXIII në 1962 dhe u përdor gjatë Konçilit, tani do të jetë në gjendje të përdoret si një Formë e jashtëzakonshme e kremtimit liturgjik. Nuk është e përshtatshme të flasim për këto dy lloje të Mesharit Romak sikur të ishin "dy Rite". Përkundrazi, bëhet fjalë për një përdorim të dyfishtë të një riti të njëjtë.

Sa i përket përdorimit të Mesharit të vitit 1962, si Formë e jashtëzakonshme e liturgjisë së Meshës, do të doja të tërhiqja vëmendjen për faktin se ky Meshar nuk u shfuqizua kurrë juridikisht dhe rrjedhimisht, në parim, ishte i lejuar gjithnjë. Në kohën e prezantimit të Mesharit të ri, nuk dukej e domosdoshme të nxirrnin norma specifike për përdorimin e mundshëm të Mesharit të mëparshëm. Me sa duket ishte menduar se do të ishte çështje e disa rasteve individuale që do të zgjidheshin, rast pas rasti, në nivelin lokal. Pas kësaj, megjithatë, shpejt u bë e qartë se një numër i konsiderueshëm njerëzish mbetën të lidhur fort me përdorim e Riteve Romake i cili për ta ishte njohur që nga fëmijëria. Kjo ishte veçanërisht rasti në vendet ku lëvizja liturgjike u kishte ofruar shumë njerëzve formim të dukshëm liturgjik dhe afersi të thellë personale me Formën e mëparshme të kremtimit liturgjik. Të gjithë e dimë se në lëvizjen e udhëhequr nga arqipeshkvi Lefebvre besnikëria ndaj Mesharit të vjetër u bë simbol i i identitetit; arsyet e ndarjës që u ngritën rreth kësaj, megjithatë, ishin në një nivel më të thellë. Shumë njerëz që e pranuan qartë karakterin detyrues të Konçilit të Dytë të Vatikanit dhe ishin besnikë ndaj Papës dhe Ipeshkvinjve gjithashtu dëshironin të rikthenin formën e liturgjisë së shenjtë që për ta ishte e dashur. Kjo ndodhi mbi të gjitha sepse në shumë vende kremimet [liturgjike] nuk ishin besnike ndaj udhëzimeve të Mesharit të ri, por kjo e fundit në të vërtetë kuptohej si autorizuese ose, madje, kërkonte kreativitet, gjë që shpesh çonte në deformime të liturgjisë, të cilat vështirë se mund të barteshin. Po flas nga përvoja, pasi edhe unë kam jetuar gjatë asaj periudhe me të gjitha shpresat dhe konfuzionin e saj. Kam parë se si deformimet arbitrare të liturgjisë u shkaktuan dhimbje të thella individëve plotësisht të rrënjosur në besimin e Kishës.

Papa Gjon Pali II në këtë mënyrë u ndje i detyruar të sigurojë në Motu Proprio Ecclesia Dei e tij (2 korrik 1988) udhëzime për përdorimin e Mesharit të vitit 1962; sidoqoftë, ai dokument nuk përmbante udhëzime të hollësishme por apelonte në një mënyrë të përgjithshme për përgjigjen bujare të ipeshkvinjve ndaj "aspiratave të ligjshme" të  besimtarëve që kërkuan këtë përdorim të Ritit Romak. Në atë kohë, Papa kryesisht dëshironte të ndihmonte Shoqërinë e Shën Piut X (SSPX) për t'u rikthyer në bashkësinë e plotë me pasardhësin e Pjetrit. U përpoq të shëronte një plagë të përjetuar gjithnjë e më me dhimbje. Fatkeqësisht ky pajtim nuk ka ardhur ende. Pavarësisht kësaj, një numër komunitetesh kanë shfrytëzuar me mirënjohje mundësitë e ofruara nga ky Motu Proprio. Nga ana tjetër, mbeten vështirësi në lidhje me përdorimin e Mesharit të vitit 1962 jashtë këtyre grupeve për shkak të mungesës së normave të sakta juridike, veçanërisht sepse ipeshkvinjët në raste të tilla shpesh kishin frikë se autoriteti i Konçilit do të vihej në dyshim. Menjëherë pas Konçilit të Dytë të Vatikanit hamëndësoi se kërkesat për përdorimin e Mesharit të vitit 1962 do të kufizoheshin në brezin e vjetër që ishte rritur me të, por ndërkohë është demonstruar qartë se të rinjtë gjithashtu kanë zbuluar këtë formë liturgjike e ndjenë tërheqjen e saj dhe gjetën në të një formë takimi me Misterin e Eukaristisë së Shenjtë, veçanërisht të përshtatshme për ta. Kështu lind nevoja për një rregullim më të qartë juridik i cili nuk ishte parashikuar në kohën e Motu Proprio të vitit 1988. Normat e tanishme gjithashtu kanë për qëllim të çlirojnë ipeshkvinjtë nga vlerësimet e vazhdueshme sesi duhet t'u përgjigjen situatave të ndryshme.

Në radhë të dytë, frika u shpreh në diskutimet rreth Motu Proprio-s së pritur, se mundësia e një përdorimi më të gjerë të Mesharit të vitit 1962 do të çonte në prishje apo edhe përçarje brenda bashkësive famullitare. Kjo frikë më duket gjithashtu si mjaft e pabazë. Përdorimi i Mesharit të vjetër presupozon një shkallë të caktuar të formimit liturgjik dhe disa njohuri të gjuhës latine; asnjëra nga këto nuk gjendet shumë shpesh. Tashmë nga këto supozime konkrete, shihet qartë që Meshari i ri padyshim që do të mbetet Forma e zakonshme e Ritit Romak, jo vetëm për shkak të normave juridike, por edhe për shkak të situatës aktuale të bashkësive të besimtarëve.

Është e vërtetë që ka pasur ekzagjerime dhe ndonjëherë aspekte shoqërore të padrejta në lidhje me qëndrimin e besimtarëve besnik të traditës së lashtë liturgjike latine. Dashamirësia dhe maturia juaj baritore do të jenë nxitje dhe udhëzim për përmirësimin e gjendjes. Për këtë çështje, të dy Format e përdorimit të Ritit Romak mund të pasurohen reciprokisht: Shenjtorët e rinj dhe disa Pre prefeksione të reja munden dhe duhet të futen në Mesharin e vjetër. Komisioni “Ecclesia Dei”, në kontakt me organe të ndryshme kushtuar formës së vjetër do të studiojë mundësitë praktike në këtë drejtim. Kremtimi i meshës sipas Mesharit të Palit VI do të jetë në gjendje të demonstrojë më fuqishëm se sa ka qenë deri më tani, sakralitetin që tërheq shumë njerëz në përdorimin e mëparshëm. Garancia më e sigurt se Meshari i Palit VI mund të bashkojë komunitetet famullitare dhe të duhën prej tyre, konsiston në kremtimin e saj me nderim të madh në harmoni me direktivat liturgjike. Kjo do të nxjerrë pasurinë shpirtërore dhe thellësinë teologjike të këtij Meshari.

Tani arrij në arsyen pozitive që motivoi vendimin tim për të nxjerrë këtë Motu Proprio duke përditësuar atë të vitit 1988. Është çështje për të arritur në një pajtim të brendshëm në zemrën e Kishës. Duke parë mbrapa të kaluarën, në ndarjet të cilat gjatë shekujve kanë marrë me qira Trupin e Krishtit, njeriu vazhdimisht ka përshtypjen se në momente kritike kur po ndodhnin përçarjet nuk u bë sa duhet nga drejtuesit e Kishës për të ruajtur ose rikthyer pajtimin dhe unitetin. Dikush ka përshtypjen se lëshimet nga ana e Kishës kanë pasur një pjesë të tyre të fajit për faktin se këto ndarje ishin në gjendje të ngurtësoheshin. Ky shikim në të kaluarën na imponon sot një detyrim: të bëjmë çdo përpjekje për të bërë të mundur që të gjithë ata që me të vërtetë dëshirojnë unitet të qëndrojnë në unitet ose ta arrijnë atë përsëri. Mendoj për një fjali në Letrën e Dytë drejtuar Korintasve, ku Pali shkruan: «Goja jonë është e hapur për ju, Korintas; zemra jonë është e gjerë. Ju nuk jeni të kufizuar nga ne, por jeni të kufizuar në dhemshuritë tuaja. Në kthim… zgjeroni zemrat gjithashtu! ” (2 Kor 6: 11-13). Pali sigurisht po fliste në një kontekst tjetër, por nxitja e tij mundet dhe duhet të na prekë edhe ne, pikërisht në këtë temë.  Zemërgjerësisht lë të hapim zemrat tona dhe të bëjmë vend për gjithçka që lejon vetë besimi.

Nuk ka asnjë kundërshtim midis dy llojeve të Mesharit Romak. Në historinë e liturgjisë ka rritje dhe përparim, por nuk ka shkëputje. Ajo që për gjeneratat e mëparshme çmohej si të shenjtë, mbetet e shenjtë dhe madheshtore gjithashtu edhe për ne, dhe nuk mund të ndalohet krejtësisht ose të konsiderohet si e dëmshme. Na detyron të gjithëve të ruajmë pasuritë që janë zhvilluar në besimin dhe lutjen e Kishës dhe t'u japin atyre vendin e tyre të duhur. Është e panevojshme të thuhet, që për të përjetuar bashkësi të plotë, priftërinjtë e komuniteteve që i përmbahen përdorimit të mëparshëm [liturgjik] nuk munden, si parim, të përjashtojnë kremtimet sipas librave të rinj. Përjashtimi tërësorë i ritit të ri në të vertetë nuk do të ishte në përputhje me njohjen e vlerës dhe shenjtërisë së tij.

Si përfundim, vëllezër të dashur, dëshiroj shumë të theksoj se këto norma të reja nuk zvogëlojnë në asnjë mënyrë autoritetin dhe përgjegjësinë tuaj, as për liturgjinë, as për kujdesin baritor të besimtarëve tuaj. Secili Ipeshkv, në të vërtetë, është moderatori i liturgjisë në Dioqezën e vet (krh. Sacrosanctum Concilium, 22: "Sacrae Liturgiae moderatio ab Ecclesiae auctoritate unice pendet quae quidem est apud Apostolicam Sedem et, ad normam iuris, apud Episcopum").

Asgjë nuk është hequr, pra, nga autoriteti i Ipeshkvit, rroli i të cilit mbetet ai i të qenit vigjilent se gjithçka është bërë në paqe dhe qetësi. Nëse lind ndonjë problem të cilin nuk mund ta zgjidhë famullitari, rregullorja lokale gjithmonë do të jetë në gjendje të ndërhyjë, në harmoni të plotë, me gjithë ato që janë parashikuar nga normat e reja të Motu Proprio.

Për më tepër, ju ftoj, vëllezër të dashur, të dërgoni në Selinë e Shenjtë një përvojë të përvojave tuaja, tre vjet pasi ky Motu Proprio të ketë hyrë në fuqi. Nëse vërtet shfaqen vështirësi serioze, mund të kërkohen mënyra për t'i korrigjuar ato.

Të dashur vëllezër, me mirënjohje dhe besim, ju besoj zemrave tuaja si Barinj këto faqe dhe normave të Motu Proprio. Le të jemi gjithmonë të ndërgjegjshëm për fjalët e Apostullit Pal drejtuar prifterinjve të Efezit: "Kini kujdes veten dhe tërë kopenë, në të cilën Fryma e Shenjtë ju ka bërë mbikëqyrës, të kujdeseni për Kishën e Zotit që ai e pajisi me gjakun e Birit të tij ”(Veprat 20:28).

Ua besoj këtyre normave ndërmjetësimin e fuqishëm të Marisë, Nënës së Kishës dhe jua përcjell përzemërsisht Bekimin tim Apostolik për ju, Vëllezër të dashur, priftërinjëve të dioqezave tuaja, dhe të gjithë priftërinjëve, bashkëpunëtorëve tuaj, si dhe të gjithë besimtarëve tuaj.

Botuar me 7 korrik 2007, në Shën Pjetër.

BENEDICTUS PP. XVI

Shqipëroi: A.B

Letra botohët për herë të parë në gjuhën shqipe nga MeshaLatine.blogspot.com, me rastin e 13 vjetorit të Summorum Pontificum.

 


Comments